Rom

fredag 10 oktober 2008

Nu har vi sett Rom! Det var en härlig upplevelse och ni som känner oss vet att det blev en hel del bilder på en massa gammal sten.

Vilken stad dock. Det var ju någonting vackert i nästan varje gathörn och så mycket mera turister jämfört med Milano. Milano som stad är ju knappt ingenting att se, det är mest grått och stelt. Ungefär som en kritstrecksrandig affärskostym. Rom var också ganska grått, men inte alls lika stelt, mer böjande, inbjudande och varmt.

Våra dagar där blev så att jag läste in mig på saker och hade lite koll på vad jag vill se, sedan ringade jag in dessa på kartan. Den gav jag sedan till Fredrik (som kan läsa karta, jag kommer aldrig kunna bli en orienterare) och han tog oss till platserna sedan. Dert bästa med det var att Fredrik nästan alltid lyckades ta oss förbi lite olika saker på vägen som gav oss massor med added value under resans gång. Ett par fontäner här, romerska pelare där och en och en annan fornlämning..Kalas!

Vi åt god mat, drack gott vin, kollade på fotboll, såg Zlatans klackmål, var inne på Colloseum, Forum, Panthenon, fontäner i massor och njöt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0